اینجا کسی است پنهان!

همچون خیال در دل...

عدالت می‌میرد و ظلم و مکر می‌ماند...

آن‌ها سه تن‌اند که می‌میرند. یکی برای ظلمش، یکی برای مکرش و یکی برای عدالتش. ولی نه، حالا پس از قرن‌ها می‌دانیم واقعا چه شد. در عمل، ظالم و مکار جان به در بردند و تنها سوّمی بود که فرقش شکافت. بلی؛ عدالت می‌میرد و ظلم و مکر می‌ماند. این شروع خوبی است؟

 

 


از نمایشنامه مجلس ضربت زدن نوشته بهرام بیضایی

۴ موافق ۰ مخالف

واقعیت قراره اینجوری باشه...؟همینقدر تلخ..؟

 

*ی سوال همیشه دلم میخواست از کسایی که نمایشنامه میخونن بپرسم...

به اندازه خوندن یک کتاب عادی جذابه؟

فکر می کنم همه ما ته دلمون هنوز امید داریم که اینطوری نباشه و منتظریم:)) منتظر تغییر!



* خب من درکل کتاب رو بیشتر دوست میدارم
 اما فکر می کنم بستگی به نمایشنامه هم داره... یک نمایش نامه خوب می تونه به اندازه یک کتاب جذاب باشه.

اوهوم قبول دارم(((:

 

*خب نمایشنامه خوبی هست که بخوای بهم معرفیش کنی؟(:

خودم خیلی وقت پیش کالیگولا از آلبرکامو رو خوندم. خیلی فلسفیه و در بستر یک دوره تاریخی اتفاق میوفته... اون زمان خیلی برام اندیشه های کامو سنگین بود پذیرفتنش و فکر می کنم باید یه بار دیگه بخونمش تا بفههمش واسه همین نظری در موردش نمیدم.. 


نمایشنامه خیانت اینشتین اثر ایمانوئل اشمیت درمورد جنگ نازی هاست. خودم نخوندم اما خیلی تعریفشو شنیدم. 

نمایشنامه خدای کشتار اثر یاسمینا رضا، در مورد اخلاقیاته بیشتر و اتفاقات بین دوتا خانواده میوفته... من این کتاب رو بهت پیشنهاد میکنم چون اونطوری مثل کالیگولا فلسفی طور نیست زیاد.. و موضوعش طوریه که خیلی راحت تر باهاش ارتباط میگیری. 

ممنون جانا💙

خواهش میکنم عزیزم :))

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
الهی!
مرا از دنیا هرچه قسمت کرده ای
به دشمنان خود ده
و هر چه از آخرت قسمت کرده ای
به دوستان خود ده

که مرا تو بسی...
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان